jaipur-pushkar - Reisverslag uit Pushkar, India van tina - WaarBenJij.nu jaipur-pushkar - Reisverslag uit Pushkar, India van tina - WaarBenJij.nu

jaipur-pushkar

Door: tina

Blijf op de hoogte en volg tina

06 Oktober 2014 | India, Pushkar

Vanmorgen om half 9 vertrokken uit ons guesthouse en afscheid genomen van de familie na natuurlijk nog een groepsfoto .We gaan met de bus naar Pushkar, een rit die ongeveer 4 uur duurt .Om ong 13.00 komen we aan en boven verwachting in een mooi hotel ..met zwembad .We nemen meteen een plons en raken al snel in gesprek met een familie .Iedereen wordt voor gesteld .Ze komen uit dehli en zijn op vakantie .Daarna naar de receptie waar Mukandra ons nog iets verteld over pushkar.Het schijnt een streng hindoeistisch stadje te zijn .Waar oa alcohol , het eten van vlees verboden is .Later blijkt dat het schenken van alcohol toch op een stiekeme manier gebeurt ..bv flesje wordt omwikkeld met folie .We gaan met zijn vieren de stad in want inmiddels hebben we behoorlijk trek gekregen We zitten aan het meer , wat omgeven is door ghats en genieten van een lassi en een heerlijke fruit mix . Mensen duwen je bloemetjes in de handen die je vervolgens in het water moet gooien ...het holy water maar dit blijkt bedrog te zijn want er wordt al gauw naar donaties gevraagd . Langzaam slenteren Zwanet en ik door de straatjes , het blijft fascinerend .Eten wat op staat wordt bereid, koeien die tussendoor lopen en de allermooiste kleuren .We genieten hier erg van .s,Avonds besluiten we om in het hotel een hapje te eten , verkoudheid en moeheid hebben ons in de macht .

• 06 Oktober 2014 - 23:01

Helen:

Leuk om jullie verslagen te lezen, nog veel plezier!

Groetjes Helen

• 07 Oktober 2014 - 06:52

Carla &Klaas:

Toch wel heel relaxed zo te lezen. Genieten en afwachten hoe laat je vanavond weer in een mandje ligt. Ervaringen om nooit meer te vergeten.
    Lezen is en blijft leuk. Zo zijn we er toch een beetje bij. Alhoewel koken en koeien op een kleine ruimte voor mij niet de meest ideale combi zou zijn. Veel plezier meiden.

• 07 Oktober 2014 - 21:39

Klaas En Monica:

Hoi Tien,

Volgens mij een hele belevenis, ben erg benieuwd naar je verhalen wanneer we weer gezellig bij elkaar zitten. Geniet nog van de tijd die je daar bent...heel veel liefs Klaas, Monica en natuurlijk Niels en Charlotte!