mcleod ganj - Reisverslag uit Shimla, India van tina - WaarBenJij.nu mcleod ganj - Reisverslag uit Shimla, India van tina - WaarBenJij.nu

mcleod ganj

Door: tina

Blijf op de hoogte en volg tina

28 September 2014 | India, Shimla

Vanmorgen weer opgestaan met een kopje koffie ..dat is zo lekker en een lekker rustig momemt om de dag te beginnen .Rustmomenten heb je zeker nodig , er komt zoveel op ons af en dan de interacties met de groep .Zwanet en ik kunnen dit samen goed bespreken en wijzen elkaar op ..dat we vooral moeten genieten.Maar je ontkomt er niet aan dat af en toe je hoofd zovol raakt dat je even een stapje terug moet doen.
Na ons kopje koffie naar residentie v.d dailama gelopen ..over een weggetje met kraampjes..straten liggen open en auto, s rijden hier claxonerend door. Mooie mensen met tibetaanse kleding passeren je .De dailama zou spreken maar het is al te druk en besluiten s, middags weer te proberen .We gaan met de taxi naar een tempel waar we besluiten om een ronleiding te nemen . Het eerste wat ons opvalt is de rust die hier heerst..wat een verademing. Tijdens onze rondleiding krijgen we de prachtigste dingen te zien , mooi houtsnijwerk en prachtige schilderijen wat hier met de hand wordt gemaakt . Ik word verliefd op een prachtig houtwerk van een nomade . Helaas han ik dit niet meenemen maar maak een foto .Dennis komt op het grootse idee om deze te vergroten en op canvas af te drukken . Dennis maakt prachtige foto, s en als we thuis zijn , kunnen we deze delen . Dennis vindt hem ook prachtig en samen vliegen we over het terrein ..zodat hij ook nog een foto kan maken ..Bingo ..gevonden ..Dennis heeft hem ook . Verder gegaan naar een meer , dit viel helaas wat tegen , niet zo spectaculair . We vervolgen de rit naar een kinderdorp , waar we weer een rondleiding krijgen alleen zit de tijd ons dwars ..want we willen de dailama zien en horen . Dus een klein stukje gezien . We moesten om 16.00 klaarstaan maar toen we bij de receptie kwamen , was er niemand . Wij waren al iets later dus maar besloten om zelf te gaan .Tot onze teleurstelling was de dailama er niet , wel hebben we er even gezeten en een stukje uitleg over het boeddisme gekregen . Zwanet en ik gaan naar een tentje waar ze heerlijke koffie hebben en waar we de anderen ook weer treffen . De groep vertrekt hierna voor een pittige wandeling de himalaya in .Ik heb besloten om niet mee te gaan en mijn moment van rust te pakken . Heb heerlijk de accu op kunnen laden . S, avonds weer heerlijk gegeten en wat zo leuk is dat we met een groepje een aantal gerechtje bestellen zodat we het uit kunnen proberen .Alle dagen eten we vegetarisch en niemend mist het vlees. De curry, worden geserveerd in leuke schaaltjes , waarvan ik natuurlijk al 2 heb gekocht :-) Maar de indiase keuken is echt super . Vermoeid zoeken we ons bed op , om ons klaar te maken voor de busreis v, d volgende dag . Natuurlijk sluiten Zwanet de dag af met een koffietje ..

• 28 September 2014 - 20:31

Heidi:

Het is toch iets minder afwisselend dan ik dacht... Dit is gewoon een kopie van de vorige dag... ;)

• 28 September 2014 - 20:49

Jennie:

Wat is dit toch super om te lezen allemaal.!
    Xxx

• 29 September 2014 - 14:11

Greta:

Leuk om te lezen allemaal! Dames: Lekker blijven genieten met een kopje koffie :-) Ben benieuwd naar de foto's .

• 29 September 2014 - 17:25

Cees &:

Iedere keer weer een fijn moment van de dag om met jullie te volgen en in gedachten de reis mee te maken.Jenny heeft gelijk het is wat eentonig n.l een aaneenschakeling van hoogtepunten.
    We hebben wel het idee dat het kopje koffie van Zwanet steeds een heerlijk rustpunt is.
    Maar weer genieten van de volgende dagen,wij zien alweer uit naar het volgende reisverslag.
    Groetjes en Liefs van C en G uit Goutum

• 01 Oktober 2014 - 21:16

Truus:

Jullie houden ons maar mooi op de hoogte we lezen het graag 1

• 01 Oktober 2014 - 22:02

Ginie :

Wat indrukwekkend allemaal! Deze vakantie gaan jullie vast niet meer vergeten! Hopelijk kunnen jullie, ondanks alle armoede en ellende daar, toch van alles genieten. We zijn benieuwd naar de foto's!
    liefs van Bermond, Ginie en Tibor