Delhi, Kalka, Shimla/ dag 3 - Reisverslag uit Shimla, India van tina - WaarBenJij.nu Delhi, Kalka, Shimla/ dag 3 - Reisverslag uit Shimla, India van tina - WaarBenJij.nu

Delhi, Kalka, Shimla/ dag 3

Door: Zwanet + Tina

Blijf op de hoogte en volg tina

23 September 2014 | India, Shimla

S, morgens om 6.00 opgestaan om naar het station te gaan waar we de trein nemen naar Shimla.Onderweg is het nog erg stil op straat , eenmaal op het station is het weer erg druk en de stank is niet te harden . Menselijke uitwerpselen liggen verspreid over de rails .Mensen liggen overal te slapen .In de trein krigen we ontbijt en koffie aangeboden .De koffie is helaas niet te drinken , dankbaar maken we gebruik van Zwanet haar waterkoker en zetten we een hollands kopje koffie dit met een heerlijk koffiesnoepje van Dennis.Dan kan onze reis verdergaan . Het eerste stuk is erg vlak en langs de weg zien we mensen die hier hun gratis , dagelijks bad nemen.Na vier uur reizen, stappen we over op een toytrain, die ons steeds hoger naar het Himalaya gebergte brengt. We zien mooie bomen, struiken en valleien. We lopen af en toe naar de open deur voor mooie foto opnames. Na in totaal acht uur gereisd te hebben, komen we aan in Shimla. De zwerfhonden en de apen wachten ons op.
Het hotel is netjes en gezellig. Wij hebben een mooie kamer met een 'kabouter bedje' waar we allebei om en om een nacht in vertoeven. Daarna nog een lekker hapje gegeten waar we hebben ons laten adviseren door mukendra...de reisgids .Het werd een heerlijke vegetarische curry . Daarna onze bedjes opgezocht .

• 28 September 2014 - 10:02

Stienie:

wat is dit leuk, ik reis gewoon een beetje mee! Lieve dames heel veel plezier nog ik kijk het volgende verslag weer tegemoet!
    Dikke kus Stienie

• 28 September 2014 - 20:23

Heidi:

Valt me reuze mee dat de trein dan wel op tijd rijdt! En vervolgens netjes opgehaald door de apen en zwerfhonden haha, wat een luxe toch!
    Ik hoop trouwens dat het kabouterbedje niet betekent dat jullie om de nacht wakker moeten blijven... Klinkt in elk geval als een afwisselende vakantie, veel plezier nog!